Thursday, 27 February 2014

PKR BERKECAMUK : RAFIZI KATA ITU U PUNYA HAL, SAIFUDIN KATA AKAN PUJUK TARIK

 
PRK BERKECAMUK: SAIFUDIN NAK PUJUK TARIK, RAFIZI KATA ITU U PUNYA HAL LAH HADI, MB KHALID    KATA OK TANDATANGAN AIR, ANWAR KATA SAYA TAK DIBERITAHU...
Mohd Badiuzzaman Mohd Nursi menulis di laman pro ulama PAS, El Haraki mendedahkan PKR bersungguh-sungguh mahu menarik balik saman bernilai RM2 juta terhadap Presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kerana mendapat tahu parti itu akan memboikot Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang bertanding dalam Pilihanraya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang.
“Banyak cantik ! Kamu dah calarkan maruah tok guru, dibantu oleh watak loyar cuai lebih menampakkan PAS lemah, pas tu nak tambah episod tarik balik saman ..
Memang ada asas mereka nak tarik balik sebab orang PAS mula marah pada PKR dan plan nak boikot Kajang. Anwar tergugat. Pentaksub dan pentakjub Anwar dalam PAS pun mula tak selesa. Mereka pun dok lobi minta PKR melalui Anwar nasihat bekas calon PKR tu tarik balik saman. Bukan fikir pasal tok guru tapi bimbang jentera PAS boikot kajang move. Derita Anwar nanti,” katanya dalam tulisan bertajuk, “Saya Tak Setuju Saman ditarik Balik.”
Kemarahan ahli-ahli PAS berpunca daripada keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu Ahad lalu yang mengarahkan Presiden PAS membayar saman berjumlah RM2 juta berikutan penghakiman ingkar yang diperoleh calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Besi, Mohd. Shamsul Mat Amin.
Semalam, Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail dilaporkan Antarapos berkata PKR sedang berusaha bersungguh-sungguh berunding dengan ahli partinya, Mohd. Shamsul dapat diselesaikan di luar mahkamah untuk menjaga hubungan Pakatan Rakyat (PR).
“Kita sedang berusaha, kita sedang berkomunikasi dan berbincang dengan Shamsul tapi di peringkat pimpinan pusat.
“Pertama, ketika isu ini mula-mula dimaklumkan YB Azan beberapa minggu pertama selepas PRU, pimpinan pusat memberikan nasihat kepada Shamsul untuk tidak meneruskan sebarang langkah perundangan sebaliknya berusaha untuk berjumpa dengan presiden PAS secara damai atas semangat kekeluargaan,” katanya.
Mohd Badiuzzaman dari El Haraki berkata usaha menarik balik saman tidak menyelesaikan masalah kerana imej Presiden PAS telah berjaya dicalarkan.
“Saya tak setuju tarik balik saman. Teruskan dan biarkan ada perbicaraan. Kan kita semua nak tahu siapa benar dan siapa salah ? Malah ada yang minta tok guru mengaku salah dan mohon maaf .. macam mana boleh jadi begitu … bawalah ke mahkamah.
“Tok guru dah siap dari awal lagi. Yang gi buat drama sampai keluar surat penghakiman ingkar ni apa hal ? Nak cari jalan supaya batal perbicaraan dan dunia nampak seolah-olah tok guru yang salah. Come on mannn … Allah akan jaga para pejuang agamanya.
“Usaha boikot Kajang Move ada asas sebab jentera PAS lihat PKR bukan nak jaga pun perasaan dan maruah Presiden PAS. Tapi nak guna tenaga dan pengaruh Presiden PAS dalam Kajang. Saya tak kisah kalau jentera PAS nak boikot sebab ada asas yang kuat .
“Saya pula tak setuju tarik balik saman ke atas tok guru. Sebab saya dan semua orang nak dengar hujah dan bukti dan saksi pil kuda dalam mahkamah nanti. Kalau tak ada bukti maka tok guru wajar dihukum kerana lempar kesangsian dan kekeliruan atau fitnah. Tapi kalau tarik balik saman atau selesai atas bumbung mahkamah, macam mana kita nak tahu sapa yang bohong dan salah,” katanya lagi

Wednesday, 19 February 2014

SI PEMAKAN BABI BERBICARA SOAL ISLAM...



Apa masalahnya dengan pemimpin-pemimpin DAP hari ini? Setiap perkara yang berkait Islam dan Melayu pasti akan ditentang habis-habisan. Isu kalimah Allah mereka provokasikan sehingga menimbul kemarahan umat Islam.

Bila ditentang, chauvinist DAP akan mengatakan umat Islam rasis dan ekstremis. Bila anak-anak mereka mempersenda lagu Negaraku di Taiwan mereka sokong, bila anak-anak mereka mempersendakan waktu berbuka puasa mereka pertahankan. Bila Melayu-Islam dan Sultan dihina di dalam media sosial mereka bela habis-habisan. Bila dah kena tangkap mulalah mereka lobi kerajaan minta dilepaskan. Bila nak pilihanraya mereka menagih peruntukkan itu dan ini. 

Terbaru bila Video Tahun Baru Cina dijadikan alat untuk politik untuk menghina pemimpin-pemimpin negara termasuk dari kalangan kaum mereka sendiri mereka kata ia sebagai jenaka. Kini kenyataan dari Tony Pua MP DAP dari Petaling Jaya Utara yang mempertikaikan larangan umat Islam menyambut hari Valentine di Facebook beliau : 

Bravely celebrated Valentine's Day with a tour of the Tower of London, a movie banned in Malaysia and an evening at the West End theatres. 

But I now worry if I would suffer from "social problems such as cheating, mental confusion due to alcohol, and baby-dumping" as a result of the Day's "mind colonisation". So says my country's religious authorities... 

Oh no. I feel so unclean and immoral now I might just burn in hell. 



Kenyataan si Ah Pua ini jelas mempermain-mainkan kandungan khutbah hari Jumaat yang hanya ditujukan kepada umat Islam sahaja!

Kenyataan Tony Pua itu turut dibidas oleh Majlis Fatwa Kebangsaan :

Majlis Fatwa Kebangsaan membidas tindakan Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua yang mempertikaikan keputusan majlis itu melarang umat Islam menyambut Hari Kekasih. 

Pengerusinya, Prof. Emeritus Tan Sri Dr. Abdul Shukor Husin turut menggesa Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara itu supaya tidak menyerlahkan kejahilannya dalam isu berkaitan agama Islam. 

Katanya, fatwa berkaitan Hari Kekasih adalah berdasarkan sudut Islam yanghanya terpakai kepada umat Islamsahaja justeru, tindakan Tony itu dilihat seolah-olah cuba memperlekeh fatwa berkenaan. 

"Tindakan ini tidak kena dan dia (Tony) tidak memikirkan sensitiviti umat Islam. Ini adalah negara majmuk dan dia tidak boleh berbuat demikian kerana tidak tahu kesan terhadapnya kelak. 

"Kalau tidak melibatkan dirinya, janganlah bising sebab semua ini adalah dari sudut agama Islam," katanya ketika dihubungi di sini hari ini. 

Tony melalui laman sosial Facebook miliknya baru-baru ini memuat naik satu kenyataan ketika berada di London bersama isterinya.

Kenyataan itu didakwa menyentuh larangan pihak berkuasa agama Islam di negara ini yang mengisytiharkan sambutan Hari Kekasih sebagai haram. 

Mengulas lanjut, Abdul Shukor menegaskan, sebagai pemimpin bertaraf wakil rakyat, Tony sepatutnya mempunyai kesedaran sivik, saling menghormati dan bertanggungjawab terhadap segala kenyataannya. 

"Saya fikir semua rakyat terutama yang berada di bandar mengetahui berhubung sensitiviti ini. Saya percaya umat Islam tidak akan sampai ke tahap itu untuk membuat provokasi agama," tegasnya

Ah Pua rasis poyo ini juga sering menghina penjawat awam Melayu 

Jelas yang si pemakan babi Ah Pua ini begitu dangkal akalnya dan sengaja mencari gaduh dengan umat Islam. Itulah bila si bodoh berlagak pandai. Mungkin ini kesan dari pemakanan babi yang dijamahnya setiap hari. Atau adakah ini sebahagian dari ajaran khatolik yang beliau ikuti setiap hujung minggu?

Penjawat awam Melayu pernah dihina Ah Pua sebagai anjing!

Umat Islam tak kisah kalau ada orang-orang bukan Islam nak mabuk melalak sampai ke siang, nak berzina berkali-kali hingga lahir anak-anak haram atau meliwat berkali-kali sekalipun di malam Valentine. Tapi Islam melarang umatnya terlibat dengan perkara-perkara maksiat dan songsang sebegitu hingga merosakkan akhlak dan menganggu ketenteraman awam.

Mungkin agaknya si Ah Pua ini suka jika ada anak-anak Melayu Muslim rosak akhlak dan akidah kerana itulah matlamat sebenarnya DAP ditubuhkan...menghancurkan bangsa Melayu-Islam dengan cara apa sekalipun. Jika Ah Pua inginkan kebebasan mutlak bukankah lebih baik terlebih dahulu anak bini si Ah Pua dibenarkan diliwat atau dirogol oleh sesiapa saja kerana ia adalah sebahagian dari hak asasi manusia yang selama ini diperjuangkan oleh DAP.

Apa perasaan Ah Pua jika isteri dan anak-anaknya menjadi mangsa seks bebas sempena hari Valentine?


 

SUSULAN PERTEMUAN PKR-UMNO DI LONDON, PERTEMUAN MB SELANGOR DI PUTRAJAYA PULA


Suasana Di Puncak Utama Pentadbiran Kerajaan Persekutuan Dipenuhi Kereta Di Bahu Jalan 
Di Putrajaya, 19 Februari 2014 -Menjelang PRK Kajang, wakil kami di Putrajaya berjaya menghidu kelibat MB Selangor dan rombongan kecilnya ke Putrajaya. Rombongan Menteri Besar Selangor kelihatan menuju ke puncak utama pentadbiran kerajaan persekutuan. Tiada sesiapa yang menyedari kehadiran rombongan kecil tersebut, nampaknya ianya suatu pergerakan sulit.

Sebelum ini, rombongan PKR antara lainnya diketuai oleh Saifudin Nasution dengan beberapa Pemimpin Utama PKR telah bertemu secara sulit di sebuah bilik hotel di tengah kota London. Butir-butir pertemuan tersebut masih belum didedahkan lagi, walaupun rakan kecil mereka PAS telah menyindir beberapa kali.

Dengan pertemuan eksklusif oleh pasukan utama badan Eksekutif Selangor di Putrajaya tadi, khususnya menjelang PRK Kajang, kami menjangkakan beberapa tribut yang mengejutkan akan berlaku dalam kem Khalid dan kem Azmin tidak lama lagi.

Begitu juga, tindakan bersembunyi oleh kepimpinan PKR ke Putrajaya hari ini dijangka melebarkan lagi kemarahan dan kemelut PAS yang semakin mencurigakan PKR, malah DAP.

Kami tidak hendak menyatakan siapakah yang bertemu siapa, apakah Khalid Ibrahim bertemu lama dengan Perdana Menteri dan Menteri Pusat itu masih kami tidak ingin dedahkan. Apakah perbincangan mereka juga rasanya tidak perlu didedahkan di sini. Yang perlu ahli PAS tahu, yang perlu ahli UMNO tahu, yang perlu ahli DAP tahu ialah pertemuan demi pertemuan selepas di London kini sudah menuju ke Putrajaya.

Hanya kami boleh dedahkan ialah hal-hal kepentingan orang awam yang berkaitan SYABAS sahaja. 

Hal-hal politik biarlah mereka mendedahkannya sendiri, kerana Saifudin Nasution sendiri bercakap dua minggu lalu, hal-hal politik parti hendaklah datang dari suara Presiden, Timbalan Presiden dan dirinya sendiri sebagai Setiausaha Agong PKR.

Khabarnya, pertemuan ketiga akan dikhabarkan kepada anda. Azmin Ali atau sesiapapun, tidak sepatutnya marah dengan pertemuan dua pemimpin utama dua buah kerajaan di Putrajaya ini.

Terima balasan aksi lucah depan ibu


Terima balasan aksi lucah depan ibu
Tertuduh dihantar ke penjara untuk menjalani hukuman yang diputuskan mahkamah.

KOTA BHARU - Balasan buat seorang remaja berusia 19 tahun apabila dihukum penjara dua tahun oleh mahkamah majistret di sini, semalam, akibat perlakuan jijik menunjukkan aksi lucah pada ibu sendiri, tahun lalu.

Hukuman diputuskan Majistret, Nik Habri Muhamad ke atas tertuduh, Mohammed Nor Alief Abdul Maleq Ab Manan, selepas dia mengaku bersalah.

Tertuduh didakwa pada tuduhan dengan maksud hendak mengaibkan kehormatan ibunya itu dengan perkataan dan beraksi lucah di hadapan mangsa di bilik tidur sebuah rumah di Taman Intan, Lorong LPP, Lundang di sini, pada jam 8 malam, 20 Disember.

Dia juga dihukum penjara dua tahun selepas mengaku menyebabkan cedera ke atas ibunya yang juga seorang guru berusia 55 tahun itu dengan menggunakan batang kayu penyapu pada jam 6.30 petang, 21 Disember.

Hukuman diarah berkuat kuasa serentak daripada tarikh dia ditahan. Nik Habri dalam keputusannya turut memberi amaran kepada tertuduh bahawa dia akan dikenakan sebat jika perkara sama berulang.

“Perbuatan kamu sangat teruk. Seperti kata pendakwa, tidak tahu apa yang kamu fikirkan sampai sanggup menunjukkan perbuatan yang pelik (lucah) kepada ibu sendiri.

“Kamu wajib meminta maaf dengan ibu kamu. Walaupun dia yang mahukan hukuman penjara ini tetapi dia masih melantik peguam bagi mewakili kamu dan itu bermakna dia masih sayang kamu,” katanya.

Tertuduh diwakili peguam bela, Latifah Ariffin yang memohon hukuman penjara minimum dikenakan berikutan tertuduh sudah menunjukkan rasa insaf dan kesal terhadap kesalahan itu dengan mengaku bersalah.

Mohammed Nor Alief Abdul Maleq ditahan pada 21 Disember 2013 dan kali pertama dihadapkan ke mahkamah pada 24 Disember serta berada dalam tahanan sepanjang tempoh tersebut. Kes dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya negeri, Noor Dayana Mohamad.

Sinar Harian sebelum ini, melaporkan seorang guru menempuh detik hitam dalam hidupnya apabila menjadi mangsa pukul dan gangguan seksual oleh anak sendiri. Akibatnya, dia mengalami lebam bahagian kiri paha, lengan dan belakang badan.

Tuesday, 18 February 2014

YOU FILE DIVORCE, I WILL DESTROY YOU !


Gambar Hiasan : Kenangan
Semua pasti terkejut dengan cerita hangat seorang isteri yang sebelum ini sering digambarkan bersama keluarga bahagia dan gembira, secara tiba-tiba memohon cerai. Tapi iniah hakikatnya, setakat ini belum ada cerita yang paling tepat dengan keadaan yang sebenar menurut sumber langsung dari istana bukit segambut ini;
Apabila seorang isteri yang sudah nekad untuk memohon cerai melalui sistem mahkamah, pastinya keinginan untuk bercerai telah sampai ke tahap yang tidak boleh dibendung lagi. Tambahan pula, jika isteri tersebut mempunyai banyak risiko untuk digadaikan. Isteri ini bukan calang-calang wanita dan ibu, tetapi bakal hilang karier politiknya, malah bakal mengganggu gugat perjuangan keluarganya. Menurut khabar dan sumber rapat si isteri ini, dia telah merayu dengan baik untuk dilepaskan sebelum anak pertama mereka lagi. Tetapi ego si suami terus mahu memenjara ibu ini ke dalam belenggu yang tiada kesudahan.Malah selepas dikurniakan anak pertama dan kedua si isteri masih memohon dilepaskan. Kisah ini juga disahkan daripada kawan-kawan sekerja si suami. Benarlah, hati tidak boleh dipaksa.
Apabila si isteri di tuduh dengan pensyarah, si suami tidur, membisu tidak melakukan apa-apa tindakan untuk melindunginya. Di manakah si suami ketika isterinya memerlukan pembelaan? Mungkin kerana saiz suami yang kecil membuatkan keberaniaannya tidak cukup jantan. Bagaimana tidaknya, selepas 10 tahun berumah tangga mereka masih duduk di rumah bapa mertua. Kos hidup percuma. Tidak perlu fikirkan bil apa-apa pun. Ceritanya, semuanya di tanggung samada oleh si isteri atau pun bapa mertua. Si isteri menggunakan duit sendiri untuk menanggung semua kos membesarkan anak. Suami manapun pasti tidak akan melepaskan isteri dengan faedah sebegini. Malah, si isteri banyak ke luar negara urusan kerja, si suami dapat melancung percuma, dapat makan dengan pembesar-pembesar. Manusia mana yang mahu melepaskan nikmat percuma seperti ini?
Gambar Hiasan : Che Gu Bard dan Rakannya
Paling sedih dan menyayat hati ada sumber rapat istana bukit segambut mengatakan si suami mengugut si isteri dan berjanji akan memastikan nama isteri tercemar jika tuntutan cerai terus dibuat. Malah, si suami khabarnya akan pastikan hak penjagaan anak tidak akan diberikan kepada isteri. Pastilah si isteri takut. Si suami menggunakan kaedah ini untuk memastikan si isteri terus akur dan tetap dalam perkahwinan. Si isteri tidak sanggup lagi terperangkap dengan ugutan dan mengorak langkah, mengambil risiko kehilangan karier politik serta risiko kehilangan hak penjagaan anak. Dengar nya ayat dari si suami kepada si isteri, “You file divorce, I will destroy you.” Kejam!
Isteri jika sudah sampai ke mahkamah tuntut cerai, jika mereka yang faham agama pasti mengerti bahawa adalah haram bagi suami tidak membenarkannya. Mengapa perlu sampai ke mahkamah? Suami sepatutnya memberikan lafaz dengan cara baik, tidak perlukan media dan sensasi serta selesaikan di luar sahaja. Cukuplah malukan isteri. Si isteri harapan rakyat untuk negara, berikanlah ketenteraman peribadi kepadanya. Cukuplah seumur hidupnya berjuang untuk bapa nya. Masa kamu sudah tamat. Lepaskanlah isteri dengan cara baik. Jangan seksa mentalnya lagi.
Jika tak sanggup kehilangan semua, pasti ramai di luar boleh menjamin kehidupan kamu. Tetapi itulah, sumbernya si suami bekerja lumayan dengan gaji yang besar sebagai profesional di tengah pusat Kuala Lumpur. Apalah susahnya sangat, muka tampan, pasti ramai gadis lain yang lebih sesuai dengan si suami yang boleh dijadikan hambanya.
Sumber : Zaman Raksaksa.

Tiada ulasan:


BILA NAJIB DI MASJID, ANWAR DI Gereja


Dengan bangganya Anwar Ibrahim berhujah di dalam gereja berlatar lambang Jesus untuk menarik sokongan pengundi Kristian di Kajang supaya menyokongnya. Anwar tidak lagi peduli perasaan Ulama Islam sama ada dari PAS , Anwar tidak lagi peduli sensitiviti anak-anak Islam dan orang kampung yang beragama Islam. 

Marah, benci dan air mata orang Islam jatuh berderai melihat ada orang Islam sanggup menjual agama Islam semata-mata mahu undi. Bagaimana perasaan kamu melihat gambar atas dan gambar bawah.


Manakala, DS Najib yang dihina dan difitnah kiri kanan atas bawah depan belakang setiap saat setiap detik tanpa sempat bernafas lega, di masa yang sama tawadduk dan merendahkan dirinya kepada Allah SWT. Kamulah yang komen dengan penuh perasaan kamu...

ANWAR KEMPEN MELAYU & ISLAM MASUK GEREJA, ORANG PAS AMACAM SETUJU?


Jika sebelum Pilihanraya Umum ke-12 (PRU 12) pintu pagar utama Gereja Holy Family, gereja terbesar di Kajang sentiasa tertutup, kecuali pada Ahad sebelah pagi, namun ia berubah pasca PRU 12.
Sejak itu, bukan sekadar hari Ahad, waktu pagi, malah pintu gereja utama Kajang dibuka seluas-luasnya pada hari lain.
Menjelang Pilihanraya Umum ke-13 (PRU 13), Gereja Holy Family meletakkan dua kain rentang besar, di dinding bangunan mereka kempen terbuka berbentuk doa menyokong Pakatan Rakyat (PR) yang disifatkan memberi ‘harapan baru,’kepada agama itu.
Inilah pertama kali Gereja Holy Family membuat pengisytiharan terbuka berkempen melalui kain rentang supaya dapat dibaca oleh pengguna jalan raya yang melalui jalan tersebut.
Gereja Holy Family terletak di salah satu jalan utama ke bandar Kajang. Jika anda dari lebuhraya Kajang Silk, anda perlu susur kiri ke Jalan Bukit akan jumpa stesen komuter (Kajang) dan sebelum masuk ke bandar Kajang, anda akan jumpa dua bangunan penting iaitu bangunan Dong Zong (kanan) dan bangunan Gereja Holy Family (kiri).
Kehadiran Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim ke Gereja Holy Family pada Ahad lalu, bukan sesuatu yang mengejutkan, kerana gereja itu sentiasa membuka pintu seluas-luasnya kepada sesiapa tanpa mengira kaum memasuki gereja itu pasa PRU 13.
Malah, kehadiran Anwar itu boleh disimbolikkan bahawa gereja sentiasa mengalu-alukan kehadiran Melayu-Islam mengunjungi rumah ibadat mereka.
Manakala bagi pihak Anwar pula, beliau mahu memberi mesej tersirat bahawa Melayu-Islam tidak perlu rasa takut untuk mengunjungi dan masuk ke dalam gereja.
Pada tahun 2009, penganut agama Kristian mengecam seorang wartawan dari Majalah Al Islam memasuki gereja berhampiran Puduraya.
Wartawan bernama Muhd Ridwan Abdul Jalil masuk gereja bertujuan untuk meninjau kebenaran gadis Melayu yang telah dimurtadkan dan sejauh mana kalimah Allah digunakan dalam gereja.
Ketika itu, paderi Besar Kuala Lumpur, Tan Sri Murphy Pakiam melahirkan rasa kecewa dengan kehadiran wartawan itu, kerana ia dianggap satu pengintipan dan “pencerobohan” dalam majlis keagamaan di gereja.

Monday, 17 February 2014

DUN SELANGOR BAKAL DIBUBAR SELEPAS MB KHALID MENGADAP SULTAN?



Kedudukan Kerajaan Negeri Selangor bakal berubah apabila pada masa yang sesuai MB khalid mengadap Sultan Selangor untuk memohon perkenan membubarkan Dewan Undangan Negeri Selangor. Ianya berkaitan Keresahan rakyat Selangor dengan politiking yang keterlaluan dan bodoh-bodoh mengosongkan Dun Kajang tanpa sebab.

Jika DYMM Sultan Selangor memperkenan pembubaran DUN Selangor maka Pilihanraya Negeri khas untuk Selangor bakal diadakan.

Keresahan dan kemarahan rakyat Selangor menjadi semakin membara kerana DUN Kajang tidak ada kematian, tidak ada masalah Mahkamah tetapi dikosongkan dengan sengaja tanpa sebab.

Negeri Selangor yang makmur kini ditimpa pelbagai musibah antaranya Kebakaran Besar semalam, Sampah di Kajang tidak mampu diurus, bekalan air di beberapa kawasan sudah hampir dua minggu tiada air, malah pasukan bolasepak yang dibiayai dengan wang yang banyak juga kalah Besar baru-baru ini kepada JDT.

Beberapa NGO dan ahli-ahli akademik, profesional dan individu di Shah Alam dan Klang akan merafak sembah untuk bertemu DYMM Sultan Selangor dalam masa terdekat. Sama ada DYMM Sultan Selangor menitah pembubaran atau MB Khalid mengadap memohon pembubaran ianya akan terjawab dalam pertemuan tersebut.

Dirogol lebih lima lelaki


Zaharudin Rasip
Zaharudin Rasip

TUMPAT - Seorang remaja berusia 17 tahun dirogol seorang kenalan yang dikenali di laman sosial selepas diajak keluar dan dibawa ke rumah lelaki tersebut di Kampung Geting di sini.

Lebih malang, remaja itu juga turut dirogol bergilir-gilir lebih lima lelaki merupakan rakan teman lelakinya yang baru dikenali di laman sosial itu.

Ketua Polis Daerah Tumpat, Superintendan Zaharudin Rasip berkata, remaja terbabit mengenali lelaki itu yang dikenali Edi sejak awal Februari ini menerusi laman sosial.

Bagaimanapun, katanya pada Jumaat lalu, remaja terbabit telah keluar dari rumahnya pada jam 11.30 malam di Kampung Pulau Panjang, Pengkalan Chepa, Kota Bharu setelah dijemput Edi.

“Edi membawa mangsa pulang ke rumahnya di Kampung Geting menaiki motosikal.

"Setibanya di rumah tersebut, Edi telah menarik tangan mangsa masuk ke dalam bilik lalu merogolnya,” katanya.

Menurutnya, remaja terbabit mendengar suara orang di dalam rumah tetapi Edi memberitahu itu suara abangnya.

“Kemudian beberapa lelaki telah masuk dan merogol mangsa bergilir-gilir.

“Dua daripada mereka mencekik leher mangsa apabila mangsa cuba melepaskan diri," katanya.

Zaharudin berkata, keesokan paginya Edi menghantar mangsa pulang ke rumah di Pangkalan Chepa.

Katanya, susulan daripada laporan diterima, polis menjalankan siasatan dan menahan lima suspek berusia 16 tahun hingga 20 tahun dan direman tujuh hari berakhir 22 Februari ini.

“Manakala lima lagi suspek termasuk Edi sedang diburu polis.

"Kes disiasat di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol,” katanya.

Salleh bidas pembangkang dakwa konon Malaysia akan muflis

KOTA BELUD: Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Sabah Datuk Seri Dr Salleh Tun Said Keruak membidas pembangkang yang cuba meraih simpati politik dengan menuduh kononnya Malaysia sedang menuju kebankrapan.

Beliau menegaskan kempen Pakatan Rakyat memburuk-burukkan kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak adalah retorik politik semata-mata dan kononnya Najib perlu digulingkan demi menyelamatkan Malaysia adalah sesuatu yang tidak berasas.

"Semua kempen pembangkang ini adalah retorik politik semata-mata dan retorik tidak disokong oleh data. Malah jika diamati statistik sebenar, anda akan dapati bahawa apa yang berlaku adalah sebaliknya daripada apa yang diberitahu oleh pembangkang kepada kita," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas meraikan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Shafie Apdal dan Speaker Dewan Undangan Negeri Sarawak Datuk Amar Mohamad Asfia Awang Nassar pada jamuan tengah hari di Rumah Rehat di sini hari ini.

Salleh yang juga Speaker Dewan Undangan Negeri Sabah menegaskan semua negara mempunyai hutang, waima negara yang paling kaya di dunia sekalipun.

Bagaimanapun, katanya, apa yang lebih penting adalah nisbah hutang kepada Keluaran Dalam Negara Kasar, dan nisbah tersebut bagi Malaysia adalah lebih rendah berbanding Singapura.

"Eksport Malaysia kian meningkat sejak 2009 malahan kini masih lebih tinggi daripada import.
Sementara itu, hutang luar negara pula adalah separuh daripada nilainya jika dibandingkan sepuluh tahun yang lalu," katanya.

Beliau berkata pada realitinya banyak negara telah mengalami penurunan dari segi eksport kerana nilai mata wang mereka terlalu tinggi.

Salleh yang juga Ketua UMNO Bahagian Kota Belud berkata terdapat segelintir rakyat Malaysia yang tidak memahami bagaimana ekonomi berfungsi lantas mereka percaya dengan propaganda pembangkang.

Sunday, 16 February 2014

Kerajaan Pelawok Adalah Kerajaan Kelantan!!

Rakyat Kelantan masih tertunggu masih menanti janji-janji Kerajaan Pas Kelantan yang di bentangkan dalam Manifesto PRU 13 baru-baru ini,

Ternyata janji-janji mereka adalah pelawok semata-mata.Kerajaan negeri dengan kepimpinan baru dilihat amat lemah dan tidak dapat berbuat apa-apa selain dengan berceramah sahaja dan menyalahkan kerajaan pusat.Untuk Pru 14 mari kita tukar kerajaan negeri dengan kerajaan yang lebih baik iaitu Umno BN



Saturday, 15 February 2014

MB ENGGAN LETAK JAWATAN, HUGUAN SIOU MALAYSIA MAYBE KEMPUNAN


SELEPAS DIANUGERAHKAN HUGUAN SIOU MALAYSIA, KINI MAHU MENJADI MB SELANGOR
Cita-cita Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi Menteri Besar Selangor menerusi pelan hebatnya mungkin tidak akan kesampaian.
Ia berikutan penyandang jawatan itu, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim enggan meletak jawatan.
Berdasarkan sumber peringkat tertinggi, Abdul Khalid dijadualkan perlu menandatangani surat perletakan jawatan yang disediakan oleh kepimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR).
Bagaimanapun difahamkan Abdul Khalid enggan berbuat demikian.
Surat perletakawan jawatan sulit itu merupakan sebahagian daripada pelan becita-cita tinggi untuk memberi laluan kepada Anwar memimpin Selangor.
Surat itu dipercayai bertarikh 23 Mac iaitu tarikh hari pengundian Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang.
Surat bertarikh tersebut dibuat dengan jangkaan Anwar akan memenangi PRK Kajang dan menyertai DUN Selangor.
Sumber kerajaan negeri turut memaklumkan The Star bahawa Abdul Khalid menasihatkan Istana Selangor bahawa beliau tidak akan meletak jawatan.
“Beliau rasa seperti dipermain-mainkan oleh Anwar,” katanya sumber berkenaan.
Abdul Khalid juga dikatakan sudah menerangkan kepada Sultan Selangor mengenai situasi politik di Selangor dalam pertemuan mingguannya pada Rabu lalu.
Difahamkan Sultan Selangor yang mahir mengenai Perlembagaan Negeri, dijangka tidak mengganggu hal politik namun akan mematuhi sepenuhnya semua undang-undang negeri.
Sejak Abdul Khalid menghadap sultan, beliau diperhatikan kini sentiasa berada dalam keadaan ‘angin baik’ dan selalu tersenyum.
Pemerhati berkata keadaan rambutnya sering dilihat sebagai ‘pengukur angin’ – kini dilihat sentiada kemas dan rapi serta kelihatan ceria.
Walau bagaimanapun, Abdul Khalid perlu menghadapi ‘pertempuran sengit’ dalam usaha mengekalkan kedudukannya.
Difahamkan DAP menggesa supaya diadakan mesyuarat khas Pakatan Rakyat pada minggu depan.
Seorang pemimpin senior DAP dikatakan memaklumkan kepada PKR bahawa jika parti itu gagal menguruskan Abdul Khalid, parti itu akan mula memberikan tekanan kepadanya.
Abdul Khalid dilaporkan kehilangan sokongan DAP Selangor berikutan isu rampas Bible.
Bagaimanapun tidak semua Adun DAP akan memberi tekanan terhadap Abdul Khalid kerana sekumpulan Adun parti itu yang diketuai oleh pemimpin kuat mereka akan terus memberi sokongan kepadanya.
Menurut sumber, Abdul Khalid kecewa dengan kenyataan daripada pemimpin partinya selepas Anwar dinamakan sebagai calon PRK Kadang.
Antaranya kenyataan oleh Ahli Parlimen Pandan, Mohd Rafizi Ramli iaitu individu yang dikatakan menjadi tulang belakang kepada PRK Kajang pernah dilaporkan berkata bahawa beiau yakin Anwar mampu melakukan sesuatu yang lebih baik di Selangor.
Mohd Rafizi berkata Abdul Khalid ada seorang teknokrat dan tidak mempunyai pengalaman untuk menguruskan isu perkauman dan agama.
Malah kenyataan Anwar sendiri mengenai pelannya di Selangor turut tidak menyenangkan Abdul Khalid sebagai penyandang kerusi Menteri Besar.
Baru-baru ini orang di sekeliling Abdul Khalid mengkritik cadangan Anwar untuk melibatkan bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Muhammad Taib dalam program pembangunan luar bandar Selangor.
Anwar menyatakan cadangan itu ketika berceramah di Kajang pada Rabu lalu.
Ia dilihat sebagai keputusan yang bertentangan dengan pendirian parti dan Pakatan Rakyat memandangkan kontroversi yang dikaitkan dengan Mat Taib, sebagai bekas pemimpin Umno.
Anwar dan Mat Taib pernah berada dalam pasukan yang sama pada 1996 ketika pemilihan Umno

Bila KP Pas Kelantan Mimpi Tembak PM?!!


KSN & KPPA TUNJUK CONTOH MULIA




KETUA SETIAUSAHA NEGARA, Tan Sri Dr. Ali Hamsa dan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam Malaysia, Tan Sri Mohamad Zabidi Bin Zainal semalam menaiki kapal terbang kelas ekonomi semasa menjalankan tugas rasmi.

Ianya sesuatu yang mengejutkan tetapi menghibahkan tatkala negara kita memerlukan sokongan rakyat dan penjawat awam, KSN dan KPPA menunjuk contoh teladan yang murni, walk the talk dan sangat menyentuh perasaan.

Sekeping gambar benar-benar memberi seribu makna. Tahniah kepada KSN dan KPPA atas kerendahan hati, kesanggupan dan amalan berhemah. Ianya menjadi kekuatan dan membakar semangat kakitangan awam untuk istiqamah, jujur dan bertanggungjawab kepada negara Malaysia.

Tahniah KSN dan KPPA. Proud of you both...

-Jentayuabaka

Friday, 14 February 2014

Nurul Izzah Panjat Pagar Jumpa Siapa??


semasa anwar ibrahim ditahan di penjara sungai buloh, seorang individu yang bernama Yokko telah ditugaskan oleh raja komando untuk jaga keselamatan dan sekuriti azizah,izzah dan anak-anak anwar yang lain....Yokko adakah seorang warganegara indonesia yang dikenali raja komando kerana Yokko merupakan anak didik yang dilatih dalam aspek latihan tentera dan ilmu kebal...

selama 3 tahun Yoko telah mengawal dan menjamin keselamatan keluarga anwar ibrahim...sebulan selepas anwar ibrahim dibebaskan,dia telah diberhentikan kerja....alasan yang diberi anwar kepada raja komando berikutan pemecatan Yoko ialah Nurul Izzah kurang senang dengan kehadirian Yoko...

mengapa nurul izzah beria-ia untuk menghalau seorang individu yang telah bertungkus lumus dan tidur dalam khemah di luar rumah anwar selama 3 tahun...apakah yang mendorong izzah memaksa ayahnya untuk memberhentikan Yoko tanpa rasa kenang budi? ada kisah sebalik tabir nampaknya...

panjat pagar jumpa siapa la izzah?dulu pun ada kamera tau izzah...sekarang pakai memori kad, dulu pakai filem...tapi bukti tetap bukti....memang playa la kamu izzah...kagum dengan kebolehan panjat pagar anda...

keadaan di rumah macam afghan tapi anwar nak selamatkan selangor pula..

Zaid umum bertanding PRK Kajang atas tiket bebas


KUALA LUMPUR: Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Mohd Zaid Ibrahim menyatakan kesediaan untuk bertanding pada pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang atas tiket bebas. 

Zaid dalam artikel terbarunya menerusi blog www.zaid.my berkata, bertanding di kerusi berkenaan membolehkan beliau menangani banyak isu politik dan ekonomi negara yang dihadapi ketika ini. 

Lagi Kes Hina Islam!!

Surat khas kepada Allah ?! Kenapa martabatku direndahkan ?!

 

Salam perkenalan kepada semua pembaca. Nama saya Maznirah Jalubi.Inilah luahan hatiku.Kepada siapa lagi aku nak meluah ? Kepada siapa lagi aku nak ceritakan segala bebananku ? Kepada siapa lagi memandangkan Allah yang diagungkan oleh manusia sebenarnya tidak wujud.

I cuma nak tanya dengan you, dan I nak you jawab secara jujur. Kalau you tak jujur, confirm I kencing  Quran you. Ada I kesah ? Kenapa I sebagai seorang wanita dibuat dari tulang rusuk kaum lelaki ? Kau apa merapek sial ?

Kenapa di syurga, yang lelaki dapat macam-macam tapi kami wanita tak dapat apa-apa ? Kalau beri suami poligami dapat payung emas. Kalau sudah di syurga, payung emas itu aku gadaipun tidak laku. Sial ! Kenapa apabila sembahyang aku kena berada belakang lelaki ? Kenapa taraf aku tidak sama seperti lelaki ? Kenapa aku direndahkan martabat oleh kau ? Kimak sini kau explain sikit ?
 
Kenapa Momet kata ramai kaum wanita yang akan ke neraka ? Kimak sial penat aku sembahyang tonggang tonggek. Dosa sikit saja kau campak aku di neraka, memang kalau aku jumpa kau, aku rembat kau cukup cukup. Babi punya Allah !

Ok sila jawap, kalau pengikut kau jawap, tak habis-habislah dengan darah murtad halal bagi mereka, ini lah ajaran agama kimak kau yang suka sangat membunuh, apahal nak paksa aku sembah kau ? padahal aku pun tak mintak lahir sebagai Islam.

Babi ! So, aku sekarang nak murtad, kau ada masalah ke dengan aku Allah ? Kau itu sebenarnya imaginasi orang Islam saja, tak payah lah nak tunjuk power, memangpun kau powerless. Orang Islam saja bodoh percaya yang kau wujud.So kalau kau betul betul wujud, sila jawap persoalan aku sial ! Sial punya Allah !



 

Jangan salahkan ' Penulis ' dalam luahan hati ini. Apapun, yang akan dikongsikan oleh para pembaca dan siapapun juga yang berminat berkongsi cerita kerana ' Penulis ' akan siarkan cerita tersebut dalam blog ini asalkan Si pemberi cerita memberi arahan atau bersetuju sesuatu cerita tersebut di siarkan dalam blog ini. 

Penulis tidak tahu luahan hati ini benar-benar dari tuan punya badan ataupun bukan.Pembaca mesti tertanya-tanya tentang bukti yang Si Pemberi cerita ada berkongsi cerita atau tiada bukan ? Mesti para pembaca sedang berfikir bahawa penulis sebenarnya tiada bukti yang menunjukkan bahawa Si Pemberi cerita ada berkongsi luahan hati tersebut bukan ? Okay, ini buktinya.




Apapun cerita  yang sampai di inbox  ' Penulis ' pasti akan di kongsikan kepada para pembaca. Dan yang paling penting ialah ' Penulis ' tidak mengecewakan Si Pemberi cerita untuk menunaikan janji dengan cara cerita yang dikongsikan oleh Si Pemberi cerita kepada ' Penulis '  akan disiarkan dalam blog ini.Sila klik gambar untuk membaca kandungan e-mail.

Pemimpin PKR dan Pas jumpa bincang masalah petang tadi


MAKLUMAT TERBARU                                                                       

Abdul Aziz Kadir
Adaperkembangan terbaru senario politik di antara Pas dengan PKR Kelantan hari ini. Petang tadi katanya telah berlangsung pertemuan pimpinan tertinggi kedua-dua parti di Kota Bharu. Pertemuan itu katanya atas pemintaan PKR diketuai sendiri oleh Perusuhjaya Pas, Ahmad Yaakub dan Pengerusi PKR Abdul Aziz Kadir di pihak PKR.

Lain-lain pemimpin hadir dalam pertemuan itu ialah Setiauasaha Badan Perhubungan Pas, Zulkefli Mamat, Hassan Mahmod dan Bendahari Pas, Hanifa Ahmad. Manakala dipihak PKR turut hadir Timbalan Pengerusi PKR Kelantan, Amran Abdul Ghani, Adun Guchil Roslan Putih dan Prof Shahrum Ibrahim.

Pertemuan itu diperecayai adalah ekoran pertelingkahan mengenai beberapa isu termasuk kouta perlantikan PBT, Penghulu dan Penyelia Dun.

PKR kurang setuju dan kesal dengan tindakan menarik balik perlantikan Ramlan Mat sebagai Penyelia Dun Kuala Balah yang berkhidmat belum pun sampai setahun. Penarikan itu dibuat minggu lalu menyebabkan PKR Jeli telah berarak ke rumah Ahmad Yaakub untuk meminta penjelasan.

Penarikan balik itu dikira melampau kerana ia tidak menjaga maruah Ramlan. Katanya cadangan menarik balik perlantikan itu adalah atas usaha ketua Pas Jeli yang mengidam untuk bertanding di Dun Kuala Balah dalam pilihan raya akan datang. Ketua Pas Jelilah dikatakan menjadi master mind.

Pertemuan hari ini katanya tidak membincang banyak isu tetapi tertumpu kepada isu penyelia Dun Kuala Balah saja. Ahmad dikatakan menerima pandangan dan menangguhkan penarikan balik itu. Bagaimana pun keputusan sama ia akan diserahkan semula kepada PKR, bergantung sejauh mana ia telah dilaksanakan.

Sekiranya surat perlantikan penyelia baru telah disrahkan kepada pihak Pas, mungkin penarikan balik itu kekal dan ada mekanisme untuk dipertimbangkan.

Kesediaan Ahmad untuk menangguhkan perkara itu menunjukkan MB itu sedia berbincang dan menerima pandangan umum agar pendekatan lunak diambil oleh Pas terhadap PKR. Terdapat sesetengah pemimpin Pas yang merendah-rendahkan kehadiran PKR di Kelantan menyebabkan ia menyinggung hati ahli PKR. Tindakan itu juga dianggap sebagai tindakan 'buta kayu' dalam politik.

Misalnya seorang pemimpin Pas berdolak dalih untuk tidak memberi jawatan penyelia kepada PKR kerana kalau bertanding pun akan kalah juga. Sikap begini menunjukkan sikap egois pemimpin berkenaan dan jelas ianya tohor ilmu politik dan buta sifir politik.

Perbincangan hari ini juga dikatakan sedikit tegang namun masih dikira ok, dan ia akan disambung minggu depan?

Semoga amalan pertemuan dan berbincang seperti ini akan diteruskan dari masa ke semasa bagi menyelesaikan masalah berbangkit. Dan pimpinan tertentu PKR juga jangan mudah melemparkan masalah dalam media baru khasnya Fb kerana tindakan itu merumitkan keadaan dan boleh membekahkan pergaduhan sesama sendiri. [wm.kl.8:05 pm 11/02/14]

Thursday, 13 February 2014

GRAND MARQUIS BASUH OTAK KHALID SAMAD


Kepandaian Yang Tak Kena Tempat – Satu Jawapan pada YB Khalid Samad


Respon ini adalah merujuk pada posting YB Khalid Samad dalam isu perdebatan beliau dengan Dato Noh Omar dalam Isu Allah (disini).
Adalah satu kebodohan untuk YB berhujah dengan panjang lebar dalam isu ini. Apa yang YB cuba nak capai akhirnya? Supaya pihak Kristian bebas menggunakan kalimah Allah di merata-rat tempat di Malaysia dan supaya terpampang perkataan Isa anak Allah di papan tanda jalanan?
Dalam isu kalimah Allah, setiap pihak mempunyai hujahnya dan adalah sukar untuk kita memberikan kata putus dalam isu yang begitu longar. Walaubagaimanapun, sekiranya kita mahu berhujah, kita pun ada hujah-hujah yang boleh menunjukan bahawa hujah YB sebenarnya adalah lemah dan berdasarkan intepretasi yang tidak menyeluruh.
Umpamanya YB mendakwa orang bukan Islam zaman sebelum dan selepas Nabi S.A.W. turut menggunakan nama Allah dan ia tidak ditentang. Tetapi bagi yang mengetahui sirah, kita tahu orang Musyrikin asalnya beragama Nabi Ibrahim a.s. dan menyembah Allah. Tetapi agama Nabi Ibrahim telah dipesongkan dan digantikan dengan penyembahan berhala. Walaubagaimanapun, sebahagian dari agama Nabi Ibrahim a.s tetap kekal dibumi Arab. 
Walaupun mereka menyembah berhala, kita tidak pernah dengar orang musyrikin menamakan patung sembahan mereka dengan nama Allah. Sebabnya ialah orang musyrikin sedia memahami bahawa Allah itu bukan seperti patung sembahan mereka dan Allah itu bukan patung sembahan mereka. 
Hakikatnya ialah mereka tetap mengesakan Allah sebagai mana dalam ayat-ayat al-Quran yang mana jika ditanya mereka siapakah yang memberi rezeki, mencipta langit dan bumi dan menurunkan hujan, mereka akan jawab Allah (sila lihat Yunus [10.31], Al-Ankabuut [29.63] dan Az-Zukhruf [43.87]). 
Hakikat apa yang dilakukan oleh orang Kristian hari ini adalah bertentangan dengan tindakan orang musyrikin kerana mereka cuba menamakan sembahan mereka yang syirik (3 dalam 1) dengan nama Allah. Ia umpama orang musyrik yang cuba menamakan patung mereka dengan nama Allah. Apakah YB tidak tahu bahawa bila Kaabah rosak akibat banjir, orang Musyrik membinanya semula dengan duit yang HALAL sebab mereka tahu Allah S.W.T. tidak redha dengan sumber yang haram untuk membina Baitullah. Oleh itu mungkin kalau ada orang musyrik yang berani menamakan patung mereka dengan nama Allah, beliau akan dibunuh, bukan oleh orang Islam, tapi oleh orang musyrik sendiri kerana cuba menamakan Allah kepada apa yang tidak berhak untuk dinamakan kepadaNya.
Dalam persoalan akidah pula, apakah mengatakan Allah itu ada anak bukan persoalan akidah? Tapi ia bergantung pada interpretasi menurut keadaan dan tempat seseorang. Umpama sekiranya seorang Islam memakai bikini di Bondi beach di Australia, ia bukan dikira persoalan moral di sana, tetapi ia tetap persoalan moral bagi kita selagi akidah kita ini Islam. Cuma kita tidak boleh buat apa-apa tindakan sebab ia bukan kawasan kita. Tapi bila di buat di Malaysia atau Arab Saudi, ia adalah permasalahan moral yang serius dan boleh dikenakan tindakan. Sebabnya ialah intepretasi moral itu berbeza di Malaysia dan Australia dan kuasa untuk melaksanakan penguatkuasaan juga berbeza. 
Sama juga dalam isu nama Allah dan persoalan akidah. Harus diingat Malaysia ialah sebuah Negara yang mana agama persekutuan adalah Islam. Sebagai seorang Islam, kita percaya Allah itu tidak beranak dan diperanakkan. Oleh itu dalam rumah kita, kita menetapkan Allah itu esa, tidak beranak dan diperanakan. Tiba-tiba ada orang kafir masuk rumah kita dan ingin mengatakan Allah itu ada anak. Dia nak kata apa itu hak dia, tapi bila dia nak perkatakan perkara tersebut di rumah kita dan meminta kita untuk mengiakan kata-katanya, sebagai seorang Islam, kalau kita kata YA, kita sememangnya ada permasalahan akidah. 
Isu sekarang ialah mereka mahu gunakan nama Allah dalam bentuk 3 dalam 1 dan meminta kita untuk mengiakan tidakan mereka. Apakah ini bukan masalah akidah? Selama ini pun kita tidak pernah menghalang mereka dalam ucapan mereka, tapi apabila mereka meminta perbuatan mereka ini diiktiraf undang-undang, ia umpama menyuruh kita mengatakan YA dalam membenarkan perbuatan mereka. Apakah ini bukan persoalan akidah? Mereka nak kata Allah 3 dalam 1 memang bukan persoalan akidah bagi kita, tapi untuk kita orang Islam MENGIKTIRAF perbuatan mereka dalam keadaan yang mana kita orang Islam menguasai kerajaan persekutuan dan negeri, sememangnya orang Islam yang diberikan kuasa itu ada masalah akidah.
Apa pun, ini hanya contoh-contoh hujah saja dan kalau kita mahu memperdebatkan isu ini. Kalau kita menilai dengan akal yang waras tanpa kepentingan, kita akan tahu bahawa hujah YB juga adalah lemah dan boleh dipertikaikan.
Cuma dalam hal ini, apa yang ingin saya bangkitkan ialah kenapa kita ni nak berlebih-lebih dalam menjuarai isu yang tidak membawa manfaat, malah mungkin merugikan kita. Isu kalimah Allah di semenanjung adalah jelas satu bentuk provokasi sengaja dari satu pihak Kristian yang sengaja mahu mencabar perlembagaan persekutuan yang selama ini dilihat memihak pada Islam. 
Mungkin kerana kebelakangan ini puak mereka mendapat sedikit kekuatan politik, mereka seperti sengaja mahu mencabar dan merubah struktur di negara ini supaya mereka mendapat lebih daripada apa yang mereka perolehi selama ini. Natijah mereka ialah segala status quo yang melibatkan orang Islam harus dicabar.
Harus YB ingat, dalam tuntutan IFC,  perkara 9 dalam tuntutan mereka ialah supaya orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya. Sekiranya tuntutan mereka ini berjaya, maka, tuntutan lain akan menyusul. 
Apakah YB mahu supaya seorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa Islam tidak mengharuskan secara terus menjadi orang Islam? Atau orang bukan Islam yang telah memeluk agama Islam hendaklah diberi kebebasan untuk kembali kepada agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh dikenakan tindakan undang-undang? 
Atau orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan orang Islam. Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan apa-apa tindakan undang-undang?
Apa yang kita lihat ialah tindakan mereka ini adalah satu bentuk provokasi untuk mencapai satu agenda yang lebih besar. Mereka bukan berminat sangat pun nak guna nama Allah. Ramai yang bising-bising tu, nak sebut Allah dengan lam tebal pun tak boleh.Mereka pun bukan percaya sangat orang Islam akan jadi Kristian kalau mereka guna nama Allah (walaupun salah satu teknik dakyah mereka ialah kontextualisasi istilah agama).Mereka cuma mahu provokasi saja pada segala status quo orang Islam di negara ini. Kalau runtuh satu status quo, maka yang lain pun boleh diruntuhkan. Akhirnya 14 tuntutan IFC akan terlaksana.
Malangnya, yang menjadi dalang dalam membantu usaha mereka tak lain tak bukan adalah orang Islam sendiri. Dalam sesetengah perkara, adakalanya berdiam diri itu lebih banyak manfaat daripada cuba menjadi hero dengan tidak kena pada tempatnya. Mungkin benar, isu penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan Islam masih boleh diperdebatkan, tetapi kenapa kita perlu menjadi hero untuk memperdebatkan isu ini bagi pihak mereka. Mereka yang membuat tuntutan, biarlah mereka yang keluarkan hujah. Kenapa kita mahu melebih-lebih bagi pihak mereka. Inilah yang kita katakan kepandaian yang tidak kena pada tempat. Macam resmi tok kaduk, menang sorak, kampong tergadai.