Thursday, 5 July 2012

BUKTI !!! PERGADUHAN HIMPUNAN SEDAR DAN ROYALTI BERMULA DISINI...

Himpunan Sedar diadakan bagi menuntut 22 janji daripada Kerajaan PAS Kelantan dan telah menetapkan tarikh 26 Jun 2012 sebagai tarikh perhimpunan di hadapan bangunan SUK Kelantan.....TIBA-TIBA.....Himpunan Royalti juga mahu mengadakan himpuan di tempat, tarikh dan masa yang sama.....ish..ish...SAPA YANG NAK CARI PASAL TU???? suka sangat kalau berlaku kecoh kan??? Tapi oleh kerana pihak 'R' nak adakan juga...takpe lah..buat la. Sehari sebelum tarikh perhimpunan diadakan, pihak Polis telah memanggil penganjur kedua-dua belah pihak bagi mengadakan perbincangan, namun yang hadir hanya pihak Sedar...pihak 'R' mana????? kecut ka??? kui kui kui...Sila lihat peta mengenai pembahagian kawasan bagi himpunan sedar dan royalti ......jelaskan? pergaduhan berlaku kat mana?? nampak anak panah tu kan????? jadi pihak mana yang masuk ke kawasan orang dan buat-buat bengong tak paham mengenai pembahagian kawasan????? nak bukti lagi? tak de hal beb...

Jarak antara 2 kumpulan sekitar 15 meter...sebelah kiri 'R' dan kanan 'Sedar'. Polis kat tengah2...ada balingan botol air mineral dari kiri ke kanan, pihak disebelah kanan tak layan..bukan takut tapi mengikut arahan....jadi balingan botol air mineral dari mana ke mana tu???


Pencetus pergaduhan???? masuk ke kawasan orang, berpura-pura tak paham, nak jajah kawasan orang pastu provok....nampak tak healer putih tu???? tujuan apa healer dibawa ke hulu ke hilir????pot pet pot pet la beb....kesannya..bertumbuk,ditumbuk dan menumbuk.Nak tengok lagi siapa yang ganas???? takde hal beb....
 Ni hah....peserta 'R' balun dengan kayu batang bendera peserta 'Sedar'....Unit Amal ada kan?? tapi buat apa???? nampak macam halang ke tak???? PAS cakap mereka tak terlibat dalam himpunan ini....jadi Unit Amal tu bawah sapa???? Nak tengok lagi bukti peserta 'R' ni ganas?? masih takde hal beb.....


Lagi...ni hah....ganas tak peserta 'R'???? mereka sepak terajang, siku, tumbuk dan hentak guna kayu tak pe kan???? tapi kalau peserta 'Sedar' yang buat....kecoh. Satu dunia disebarnya....apa yang mereka buat semuanya betul...kalau orang semuanya salah kan?????? Didikan dan asuhan PAS kepada sesetengah rakyat setelah 22 tahun memerintah mmg macam tu agaknya..nak gambar bukti lagi ke?????

Ni hah.....MENJUNJUNG titah  atau MENDERHAKA ni???? wajarkah potret Sultan dibawa ke jalanan dan semakin membawa Sultan ke kancah politik????  Cadangan dari gua disini, kepada peserta 'R', cuba risik-risik dari pihak Istana...adakah pihak Istana gembira atau sebaliknya mengenai potret Sultan diheret ke kancah ini????

Salam Mesra,
Guruh Badai.


0 comments:

Post a comment