Thursday 3 September 2015

JOSE UGAZ TIDAK BUAT RESEARCH SEBELUM BERUCAP, DIA TERIMA BULAT-BULAT TUDUHAN MUSUH NEGARA, SIAPA BAYAR DIA? ADAKAH ORANG PERU BOLEH DIPERCAYAI?


THE PERUVIAN SAY IN THE HISTORY, "GO BACK TO YOUR COUNTRY, AND SHOOT YOURSELVES FOR HAVING EMBARRASSING THE NATION OF PERU" 
Statements ini, "Global watchdog group Transparency International’s annual corruption index showed that Peru falls within a category that includes countries with a “serious corruption problem.” (Peru Times, 2015).

Itu komen International Observer mengenai gejala kronik rasuah di Peru. Bayangkan sahaja, sejak tahun 2000 hingga tahun 2014 indeks rasuah di Peru berlegar antara 38 dan 34 markah. Tapi Jose Ugaz (orang Peru) datang ke Malaysia nak mengajar kita  bagaimana menangani gejala rasuah. Bullshit !

Jose Ugaz Menipu 
Sekarang kita tanya dia. Semasa negara kami bersetuju menjadi tuan rumah persidangan IACC, isu dana politik belum timbul lagi. Sekarang kamu Jose Ugaz datang ke Malaysia, tanpa membuat apa-apa kajian, kamu menolak penjelasan pegawai-pegawai kerajaan kami, kamu ambil bulat-bulat tuduhan pembangkang dan NGO dan kamu malukan negara kami dengan ucapan paling buruk dalam sejarah persidangan rasuah antarabangsa IACC! 

Kalau begitu, bermakna niat kamu datang ke Malaysia dengan tujuan memalukan negara kami di hadapan peserta-peserta antarabangsa! 

Sekarang kami mahu kepastian siapa bayar kamu untuk berucap memburukkan negara kami? Siapa beri tekanan kepada kamu? Berapa jumlah sogokan yang diberikan kepada kamu untuk berucap sedemikian rupa? Kamu orang Peru, adakah orang Peru boleh dipercayai? Markah kamu hanya 38% dan ke bawah setiap tahun sejak tahun 1999 !

Sejak tahun 2000-2015 Kerajaan Peru gagal menyelesaikan kes rasuah Alberto Fujimori berjumlah USD40milion. Mengapa anda gagal menasihati kerajaan anda wahai JoseRuaz? Adakah kerajaan kamu telah dirasuah oleh keluarga Fujimori? (source CBS)

Negara kamu akan mengadakan Pilihanraya Presiden tahun depan (2016) dan 5 calon akan bertanding. Empat daripada calon itu sedang disiasat skandal rasuah. Mr. Garcia terbabit dengan kes rasuah perumahan bernilai USD850,000 dan Mr. Toledo terbabit rasuah bernilai USD5milion.(source The Americas)

Negara kami telah memperbaiki ranking index rasuah antrabangsa setiap tahun dengan mengumpul 52 point (2014), 50 point (2013) dan 49 point (2012) . Sedangkan negara kamu Peru sejak tahun 1999 index rasuah kamu berlegar dengan point statik di antara 30 dan 38 sehingga 2014. Apa kelas kamu hendak bercakap dan mengajar negara kami mengenai rasuah sedangkan negara kamu ibu kepada segala rasuah?

Baliklah kamu ke negara kamu Jose Ugaz dan beritahu kepada kerajaan kamu bahawa kamu malu kerana berucap di negara yang indeks rasuahnya lebih tinggi berbanding Peru! 

Kamu, orang Peru yang memalukan. Jika kamu tidak pandai memohon maaf kepada rakyat Malaysia di atas kebiadapan kamu, lebih baik kamu membunuh diri! Dalam sejarah orang Peru, cara untuk menebus kemaluan ialah dengan menembak kepala sendiri dengan satu das tembakan! (Source Peruvian History)




@JoseugazSM Bullshit!

0 comments:

Post a Comment