Thursday 10 September 2015

SUHAKAM BERAT SEBELAH: KETIKA DEMO HARAM BERSIH TUTUP MATA, HIMPUNAN 16 SEPT. BELUM MULA TAPI SIBUK KOMEN MACAM ORANG GILA!



SUHAKAM KAMU BUTA KAH? TENGOK PENGANIAYAAN KANAK-KANAK INI! MANA DIA KOMEN KAMU?
Soalan pertama kepada SUHAKAM, apa kamu buat semasa BERSIH 4.0? TIDOR KER? Tak nampak ker berapa banyak insiden melanggar hak asasi manusia dan tatasusila negara dilangGar.

Budak kecil yang ketakutan dipaksa diangkat di atas Bahu ayahnya, dieksploitasi dipaksa pegang placard, SUHAKAM diam sahaja? Komen pun tiada apakan lagi tindakan! Bullshit punya SUHAKAM! KENAPA TIDAK BERSUARA! Mana Laporan kamu!

Perbuatan SUHAKAM ini menunjukkan mereka bersikap selective! Inilah masalahnya jika SUHAKAM diketuai oleh diplomat pencen! Tiada sense hak asasi manusia, tiada keadilan, lembam, bodoh sombong. Orang putih kata, senior diplomat macam ini how come you are partial !

Ini membuktikan dengan jelas SUHAKAM tiada moral dan tiada nilai keadilan yang saksama. Jika beginilah gaya SUHAKAM, kita mendesak Kerajaan menutup SUHAKAM. Mereka langsung tidak menunjukkan sikap profesional dalam mengemudi hak asasi manusia di negara kita dengan berkesan, adil dan saksama. SUHAKAM terbukti pilih kasih, memilih, tidak berintegriti, pemalas, tiada tindakan dan makan gaji buta.

Himpunan Rakyat 16 September belum lagi bermula, tidak ada lagi kanak-kanak dipaksa pegang placard, tidak ada lagi peserta memijak gambar kepala Hj Hadi dan Perdana Menteri, tetapi SUHAKAM sudah bersuara seolah-olah sudah menjatuhkan hukuman.

Apa ini SUHAKAM? Mana laporan BERSIH kamu! Berapa banyak  pelanggaran hak asasi manusia semasa BERSIH 4.0! Kamu tidak ada gambarkah, kamu boleh beli dengan kami! 

Bullshit SUHAKAM! Makan gaji Buta! Tutup SUHAKAM! 

Luahkan kemphaan panda sebagai rakyat Malaysia dalam ruangan komen! 

2 comments:

  1. SUHAKAM hanya untuk kepentingan HAK ASASI MANUSIA...Kanak-kanak bukan manusia...hak asasi kanak-kanak di bawah bidang kuasa Kementeri Pembangunan Wanita Dan Keluarga...patut saman Menterinya yang gagal memberi kefahaman kepada ibu bapa mengeksploitasikan kanak-kanak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi anak ko pun bukan manusia jugak lh kn.. hehehe.. mungkin 'haiwan' yg keluar dari perut isteri ko.. mmg keturunan haiwan lh ni.. terbaek..

      Delete