Thursday 25 September 2014

GEMPAR! PAS Kantoi Bawa Pengundi Hantu #PRKPengkalanKubor ?


Apabila nak kalah, PAS mula memikirkan taktik kotor apa lagi yang mereka boleh lakukan.

Maka terciptalah ala-ala taktik ala-ala pengundi Bangla masa PRU 13 dan black out di Bentong. Cuba perhatikan berita yang disebarkan oleh puak PAS.

Pengarah Jabatan Undang-Undang dan Hak Asasi Manusia (Juham) PAS, Noorazmir Zakaria berkata, pihaknya mengesan kehadiran pengundi yang didakwa itu di Unit Peti Undi Bendang Pa' Yong, di sini.
"Juham menerima aduan daripada petugas pilihan raya PAS di UPU Bendang Pa'Yong tentang seorang pengundi yang disyaki bukan warganegara Malaysia, namun mempunyai kad pengenalan dan pasport Malaysia.

"Peguam-peguam Juham yang bertugas di situ dengan serta-merta menahan untuk menyoal pengundi terbabit serta menyemak kad pengenalan serta pasportnya," katanya dalam satu kenyataan di Facebook Juham, Khamis.


Noorazmir mendakwa, pengundi terbabit pada mulanya dikesan diiringi olehPenghulu Kampung Bendang Pa' Yong.

"Namun setelah menyedari kehadiran peguam Juham, penghulu tersebut terus melarikan diri dan meninggalkan pengundi berkenaan," ujarnya.

Cuba tengok perkataan yang dibesarkan. PENGHULU. Negeri Kelantan siapa yang perintah? Siapa yang boleh lantik penghulu kalau bukan Kerajaan PAS Kelantan.

Kat situ dah kantoi. Sebenarnya pendedahan mengenai pengundi hantu ini dah dibuat lebih awal oleh MyMassa di sini :

Semalam, seseorang yang tidak mahu dikenali telah menyerahkan kepada kami senarai nama pengurus pengundi hantu PAS dari Thailand untuk didedahkan. Menurut sumber tersebut, senarai itu adalah nama-nama individu yang akan menguruskan kemasukan pengundi DUA IC dari Thailand yang akan mengundi PAS. Menurutnya lagi, individu-individu dalam senarai tersebut juga bertindak pemegang MyKad rakyat Thailand yang mempunyai dwi kerakyatan.

Tindakan ini adalah sebahagian dari strategi PAS untuk memenangi PRK dan merampas Pengkalan Kubor dari BN melalui apa cara sekali pun. Sebab itulah, mereka dan pakatan pembangkang begitu suka memainkan isu pengundi hantu sebelum ini. Rupa-rupanya ia sebagai taktik untuk memburuk-burukkan lawan bagi menutup kejijiikan sebenar yang mereka sendiri selalu amalkan!

Kami harap Suruhanjaya Pilihanraya dan Kementerian Dalam Negeri tidak berdiam diri dalam perkara ini. Tindakan tegas bagi menghalang kemasukan rakyat Thailand untuk mengundi dalam PRK Pengkalan Kubor perlu dilakukan. Adalah menjadi satu kesalahan besar dari sisi Perlembagaan Negara bagi rakyat asing untuk mengundi dalam mana-mana pilihanraya di negara ini selain memiliki dwi kewarganegaraan!
http://mymassa.blogspot.com/2014/09/prkpengkalankubor-panas-strategi-pas.html

Kalau betul PAS tak buat, kenapa masa mengundi baru kecoh sedangkan MyMassa dan blogger BN lain dah dedah perkara ini lebih awal?

*Kantoi.

0 comments:

Post a Comment