Friday 16 October 2015

Surat Terbuka Penyokong Kerajaan Negeri Terhadap Husam Musa

Kepada YB Dato' Husam Musa 
ADUN Salor

Pagi tadi baru sahaja saya coretkan kata-kata penghargaan Dato' di atas kesudian Dato' untuk terus istiqomah di dalam perjuangan dan dengan kata 'sebolehnya ingin mati di dalam PAS'. Akan tetapi, kegembiraan saya tidak begitu lama nampaknya, Dato' kembali dengan surat terbuka Dato' yang saya entah kali ke berapa.

Saya cukup berbangga kerana YB Dato' mampu untuk menulis surat terbuka dengan begitu banyak dan punyai banyak waktu untuk mengkaji dan mengarang setiap surat yang di utuskan. Akan tetapi, apa yang medukacitakan,segala persoalan Dato' akan terjawab jika kiranya Dato' membuang segala ego dan keangkuhan Dato' dengan menghadirkan mesyuarat yang sudah berulang kali kita jemput Dato' dan terakhir lagi mesyuarat yang di buat khusus bagi membincangkan dakwaan Dato' iaitu pada hujung bulan lepas.

Dato' juga ada menyebut bahawa Dato' telah menegur secara dalaman dan sehiungga terpaksa menulis surat terbuka. Saya tertarik dengan ayat 'dalaman' yang di tulis oleh Dato'. Jika benar Dato' sudah menegur secara dalaman, bila dan siapa yang telah Dato' tegur itu ? dan pada peringkat mesyuarat manakah Dato' membuat teguran yang di katakan secara dalaman tersebut ?

Saya merasakan, cukup-cukuplah Dato' bermain politik sebegini. Tindakan Dato' menulis surat terbuka jelas menunjukkan Dato' seperti tidak menghadiri segala mesyuarat yang perlu bagi Dato' hadiri baik sebagai Adun yang menjadi ahli BBC Kelantan, malah juga sebagai ahli Perhubungan PAS Negeri kerana setiap persoalan dan masalah yang melibatkan pentadbiran akan di bincangkan ke dalam medium-medium tersebut. Kita lihat, ahli yang lain mampu bersuara dengan saluran yang betul, akan tetapi kenapa dan mengapa Dato' melintang arus dengan memilih jalan ini seakan Dato' ingin menonjolkan Dato' lah wira rakyat ?. Jika benar Dato' berada di pihak yang benar, saya cabar beberapa perkara antaranya ;

1- Menghadiri mesyuarat perhubungan negeri
2- Menghadiri mesyuarat BBC
3- Mengadakan perbincangan dengan pihak terlibat di atas kapasiti sebagai ADUN.
4- MEMBUAT laporan kepada SPRM bagi membuktikan ketelusan di atas segala penulisan Dato'.

Saya membuat konklusi, jika Dato' dapat menghadiri segala mesyuarat yanng di jalankan itu, Dato' akan terjawab dengan segala persoalan yang bermain di minda Dato' andai benar Dato' inginkan satu kebenaran. 

Jadi dengan pendedahan video rakaman audio Dato' Wan Rahim yang mengatakan "Husam yang monitoring semuanya" saya menjadi keliru, adakah serangan Dato' dengan menulis surat terbuka ini merupakan salah satu saraf yang di maksudkan ?

Juga dalam rakaman tersebut, Dato' Wan Rahim ada menyebutkan "Ooo kita ni Holding Court kepada Dato’ Husam ni. Kita menunggu KUBU ini sehingga dia balik. Kalau dia balik ini, kita ni, akan ada ‘wave’ ataupun akan ada gelombang baru di negeri Kelantan". Apakah yang di maksudkan dengan 'holding court for Dato Husam?", dan juga apakah yang di gambarkan sebagai "Kubu ini sehingga dia balik"?

Adakah siri serangan Dato' ini mempunyai perkaitan yang di lafazkan oleh Pengerusi PAN Negeri Kelantan ini di dalam sidang media di Restoran Wau pada 7 September lepas ?

Cukup-cukuplah Dato'.

0 comments:

Post a Comment