Sunday 4 May 2014

NAIB CANSELOR UNIVERSITAS INDON KOK BUTA HURUF? ORANG INDON SUDAH GILA?


MANTAN PERDANA MENTERI MALAYSIA? BILA JADI PM?

ANWAR BOHONG DI LUAR NEGARA JADI PERDANA MENTERI SEJAK TAHUN 2009
JIKA sesiapa rajin, kamu boleh menyemak arkib New York Times, dalam satu pertemuan dengan pengamal media di Washington pada awal tahun 2009, Anwar memberitahu media Amerika bahawa dia semakin hampir menjadi Perdana Menteri Malaysia selepas usaha kononnya menjatuhkan Pak Lah berjaya. Anwar memberitahu pengamal media Amerika kononnya rakyat menjatuhkan Pak Lah dan dia akan menjawat jawatan Perdana Menteri.

Oleh kerana terlalu percaya, maka seorang wartawan orang putih yang bangang dan bahlul pun terpengaruh, dan dia pun menulis dalam artikelnya, Anwar akan jadi Perdana Menteri pada tahun 2010. Teorinya, selepas Pak Lah digantikan dengan Najib, Anwar memberitahu media Amerika kononnya Najib tidak akan bertahan lama dan akan mengadakan PRU13 pada tahun 2010. Malangnya, Najib mengadakan PRU13 pada tahun 2013 dan Anwar Pakatan Rakyat tewas lagi.

Banyak lagi banner dan iklan di London dan di Washington, Anwar akan ditulis sebagai mantan Perdana Menteri Malaysia. Patutlah portal Malaysakini tempohari menggelar Anwar "Ketua Pembangang Malaysia". Malangnya, Malaysiakini tarik balik artikel itu, wartawannya diherdik, dimarahi, dimalukan dan diarah memohon maaf kepada Ketua Pembangang Malaysia. Janganlah kamu marah macam mana kami tahu kamu dimarahi, kami tahulah. Baca lagi http://mymassa.blogspot.com/2014/04/anwar-ketua-orang-bangang-malaysia-kata.html

ORANG INDON BUTA HURUF?
Di Jakarta kelmarin, bagaimana sih  bisa sebuah universitas di sana menampal di banner nya perkataan Mantan Perdana Menteri Malaysia! Apa kamu sudah gila orang Indon? atau Naib Canselor universitas kamu yang buta huruf? Kapan dalam sejarah Malaysia,  sodomiser menjadi Kepala Pemerintah Malaysia! 

Berengset sekali kamu orang Indon, nggak bisa membedakan Perdana Menteri dengan Timbalan Perdana Menteri. Lain kali jangan bikin panasaran sih, kalau di Indon namanya Wakil Persiden, kalau di Malaysia namanya Timbalan Perdana Menteri. Kok kamu buta huruf? (Kepada yang buta huruflah!)

0 comments:

Post a Comment