Sunday 19 May 2013

ERA ZAHID TIADA AMARAN, TERUS TANGKAP JIKA MENGHASUT, KOO HAM KETAKUTAN


KOO HAM MULA KETAKUTAN DENGAN KETEGASAN ZAHID HAMIDI: "SAYA BUKAN MAHU MEMPERTIKAI INSTITUSI RAJA, SAYA TUJUKAN KEPADA MCA"
Adam Adli Abd. Halim  ditahan polis  mengikut Seksyen 4(1) Akta Hasutankerana dipercayai menghasut orang ramai mengadakan demonstrasi jalanan bagi menggulingkan kerajaan. 
 
Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mohmad Salleh dalam satu kenyataan hari ini mengesahkan penahanan bekas pelajar Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) itu.

Adam Adli ditangkap  tidak jauh dari pejabat portal propembangkang, Malaysiakini di Jalan Bangsa.

Difahamkan, penahanan Adam Adli bagi membantu siasatan berhubung kenyataannya mengajak orang ramai gulingkan kerajaan menerusi demonstrasi jalanan.

Dalam ucapan ringkas itu, Adam Adli didakwa mengajak semua pihak mengadakan demonstrasi jalanan kerana mendakwa PRU-13 baru-baru ini tidak sah kerana telah berlaku penipuan.

Berikut di bawah kata-kata hasutan budak tak habis sekolah di Universiti tetapi berlagak pandai politik,

"Kalau ada polis, SB (cawangan khas), ejen UMNO, ejen Barisan Nasional di sini, nama saya Adam Adli Abd. Halim... ambil butiran saya, buat laporan polis kerana hari ini saya mahu mengajak semua rakyat, kita susun dan kita akan turun ke jalan raya untuk merampas balik kuasa.

"Kita tidak banyak masa lagi, kita akan turun ke jalan raya sebab dalam dunia ketiga seperti negara Malaysia ini, pilihan raya tidak akan menumbangkan kerajaan, yang boleh hanyalah kuasa rakyat. Ini sahaja peluang kita ada,".

JAWAPAN KEPADA ADAM ADLI YANG TAK HABIS SEKOLAH (HAIWANMANUSIA) SEUMPAMANYA YANG TIDAK MENERIMA QADA DAN QADHAR ILAHI

Timbalan Menteri Besar, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, Pas menerima keputusan itu dengan hati yang terbuka dan menganggap apa yang berlaku adalah ujian daripada Allah.

"Kemenangan di Malaysia ini sudah hampir cuma Allah tidak berikan lagi, boleh jadi untuk menguji kita supaya terus mempersiapkan diri.

"Boleh jadi pada pilihan raya ini kita belum bersedia sepenuhnya untuk memikul tanggungjawab besar di Putrajaya, sebab itu Allah tangguhkan dulu kemenangan kita supaya betul-betul bersedia,''.

Tahniah diucapkan kepada Menteri Dalam Negeri, bukan sahaja Anwar Ibrahim berdesingg telinga dan akal jumudnya, Adam Adli sudah ditangkap, kini Koo Ham belum disindir sudah ketakutan. Teruskan Dato Zahid, sejarah generasi akan datang akan menjadi saksi memuji ketegasanmu menjaga keselamatan dan ketenteraman negara kita. 

Mereka berdemo dengan jumlah kononnya 30 ribu orang, 20 ribu orang, 120 ribu orang walhal mereka lupa di dalam negara kita ada 30 Juta penduduk, ada 10Juta pengundi jikalau dicampur semua yang hadir tertipu demo-demo mereka itu 1% pun tidak sampai!

0 comments:

Post a Comment