Thursday 3 October 2013

APA NI ? LAGI-LAGI RASUAH...SAPA YANG BAGI RASUAH?

APA NI ? LAGI-LAGI RASUAH...SAPA YANG BAGI RASUAH?

UTUSAN MALAYSIA Khamis 3 Oktober 2013M/S: 1

Apa dah jadi lagi-lagi puak-puak ni dicekup kerana memberi rasuah. Bukan sikit tetapi beratus ribu hinggit cukup untuk memboroikan perut si penerima rasuah sekeluarga selama bertahun-tahun. Nasib baik 'bakal penerima rasuah' tersebut masih ada harga diri dan jati diri untuk tidak menerima rasuah darisiperasuah. Sebaliknya melaporkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tentang kegiatan tokey-tokey kaki rasuah yang menguasai sektor perikanan negara.

Patutlah mereka ini hidup kaya raya turun-temurun. Setakat rasuah ratus ribu hinggit tak jadi hal kerana mereka akan untung berlipat kali ganda dengan menjual hasil mahsul negara. 

UTUSAN MALAYSIA - Khamis, 3 Oktober 2013 M/S 4

Inilah contoh pengkhianat-pengkhianat negara yang hidupnya hanya tahu duit,duit,duit. Anehnya puak-puak ini juga sering melaungkan kununnya penjawat-penjawat awam dan Malaysia korup! Padahal merekalah yang lebih korup.

Puak-puak Perasuah inilah juga yang sering menuduh kerajaan Melayu zalim kerana menganaktirikan kaum mereka. Walhal merekalah lebih zalim terhadap bangsa pribumi bertahun-tahun lamanya kerana selain menjadi perasuah dan penipu tegar, mereka juga menjadi 'orang tengah' yang memanipulasikan harga-harga barangan dengan menjual harga mahal kepada bangsa pribumi. 

Harga ikan melambung tinggi di pasar-pasar sekarang ini kerana harganya dimanipulasi dan dikawal oleh puak-puak perasuah tegar yang menjadi orang tengah.

Akibatnya, rakyat terseksa akibat kenaikan harga yang tidak munasabah. Kementerian, Agensi, Jabatan Kerajaan, Pak-Pak Menteri dan semua peringkat penjawat awam Melayu menjadi mangsa cacian dan fitnah. Tak terkecuali anak-anak pribumi juga tak lekang dari tuduhan dicop sebagai miskin, pemalas, tidak pandai berniaga, terlalu mengharapkan tongkat dan subsidi berterusan dari kerajaan oleh kaum yang satu ini. Pandailah sangat kaum kamu tu berniaga...Dasar Penipu dan Perasuah! 

Sekali lagi kami tegaskan, kami bukan rasis dan ekstremis. Tetapi sebagai rakyat Malaysia yang hidup di sebuah negara demokrasi maka kami mempunyai hak asasi untuk bersuara.  

Tahniah dari Mymassa kepada SPRM!  Teruskan perjuangan anda menangkap siperasuah-perasuah negara tanpa memilih bulu!

Errr... sapa pulak loyar-loyar nak bela si perasuah-perasuah ini yer? Setakat rasuah beratus beribu hinggit pun mereka mampu sogokkan, apalah sangat setakat duit yuran dan komisyen loyar serta duit ikat jamin beribu hinggit tu.

0 comments:

Post a Comment