Thursday 24 April 2014

ANWAR INGAT CITARASA OBAMA SEPERTI CITARASA AL GORE BOLEH DI-REMOTE CONTROL


Anwar Ibrahm sekali lagi gelabah ketika lawatan Presiden Amerika OBama semakin dekat. Tuduhan terkini Anwar kononnya Najib menekan Obama supaya tidak bertemu dengannya. Wah begitu berkuasa Najib boleh menekan kuasa besar. 

Anwar sebenarnya bermimpi, lawatan Obama adalah lawatan negara, bukan lawatan untuk menyokong Anwar supaya tidak dipenjarakan. Anwar ingat Obama sama seperti Al-Gore yang boleh diremote control.

Anwar seringkali terbang ke Washington atau ke pejabatnya di Illinois, Anwar Ibrahim Consultant. Tidak pernahkan melobi untuk bertemu Obama di sana? Atau Obama tidak hingin bertemu dengannya? 

Anwar menuduh Najib sudah bersetuju untuk menandatangi TPPA, sedangkan di dalam aturcara rasmi tidak ada satu pun acara menandatangani TPPA. Dalam perbincangan mereka, sudah tentulah ada perbincangan berkisar isu ekonomi, politik dan keselamatan serantau. Anwar sudah lama tiada dalam kerajaan, sungguh ketinggalan zaman view Anwar. Kasihan Anwar dia sering fikir dia tahu semua, wal hal dia sedang bermain dengan igauan silam sebagai TPM.

Kepada Anwar, kamu duduk diamlah di Istana Segambut kamu itu. Belajar ada malu. Kenapa nak terhegeh-hegeh sangat kalau orang tak mahu jumpa. Sedarlah diri, kamu bukan Perdana Menteri pun, elok kamu selesaikan isu Hudud dalam PR sebelum meletup.


Obama bukan AlGore. Obama mempunyai isteri manakala AlGore mempunyai ramai kekasih gelap. Obama bukan kaki gay, tetapi AlGore ahli kumpulan dan pengasas NGO Gay Amerika, Obama tidak ada skandal, AlGore mempunyai banyak skandal sehingga isterinya pun tercerai. Jadi, Anwar faham-fahamlah citarasa Obama tidak kepada kamu Anwar, sebaliknya AlGore memang citarasa kamu.


0 comments:

Post a Comment