Wednesday 12 November 2014

BILA KAUM PEMAKAN BABI TONYOK DAH KURANG AJAR....WAJARKAH KITA DIAM LAGI@SKMM@PDRM



Inilah kegilaan kaum-kaum pendatang yang tak sedar dek untung, menumpang di negara orang tapi masih kurang ajar dengan kaum majoriti yang juga penduduk asal negara ini.

Akibat taksub dengan politik pembangkang, maka semua mahu dipolitikkan walaupun sengaja mengguris hati kaum Melayu Islam.

Penghinaan akan tetap berlaku jika kerajaan dilihat gagal menanganinya. Mungkin posting di atas ini sudah lapuk namun ia tetap berlaku dalam bahasa-bahasa lain yang kononnya orang Melayu tak pandai baca bahasa mereka.

Orang Islam tak pernah nak keji pun agama kaum lain kerana kita terlalu tinggi bertoleransi. Itu saja dah cukup melambang ketinggian ajaran Islam berbanding kepercayaan-kepercayaan lain. 

Namun Islam juga apabila berperang tidak akan menunjukkan belas kasihan kepada musuh-musuhnya yang kejam.

Kepada pihak berkuasa Polis dan SKMM sila ambil tindakan segera kerana kita takut jika pihak berkuasa lambat bertindak maka pihak ekstremis dan pelampau Melayu - Islam akan ambil tindakan mereka sendiri.

Waktu itu mungkin kita sudah terlambat.

Hakikatnya penghinaan ini adalah bertujuan memancing kemarahan umat Islam. Bila kerajaan bertindak pelakunya akan kata akaun facebook mereka kena hacked - alasan basi yang bertujuan melepaskan diri.

Ia juga menjadi pencetus kepada golongan pendatang-pendatang ini untuk mendesak kerajaan menghapuskan Akta Hasutan dan tuduh kerajaan kejam terhadap minoriti.

Mungkin juga mereka akan lari ke luar negara apabila berpeluang macam chauvinist-chauvinist lain yang tuduh kerajaan kejam, walhal mereka sendiri yang kurang ajar tetapi pengecut pada hukuman.

Di Iraq golongan penghina Islam ditangkap, disalib dan ditembak bertubi-tubi di khalayak ramai oleh militan ISIS...adakah kita mahu ia terjadi di Malaysia?
Sekali lagi kita mohon pihak berkuasa sila ambil tindakan sewajarnya atau mungkin nanti elemen dan penyokong militan ISIS@ISIL@IS sendiri akan mengajar puak-puak biadap ini seperti mana mereka lakukan terhadap kaum-kaum minoriti di Iraq yang selama ini bebas menghina Islam.

Seorang talibarut yang dikenalpasti selalu menghina dan menzalimi puak Sunni Islam ditangkap dan dihukum tembak sampai mati oleh militan ISIS. Malaysia mengutuk kezaliman ISIS atas nama agama. Namun kekejaman dilakukan puak ISIS adalah kerana tiada lagi undang-undang pencegahan yang wujud di bumi Iraq. Kaum chauvinist nampaknya mahu ini terjadi apabila menghapuskan ISA, Ordinan Darurat dan kini Akta Hasutan?  
Adakah kita mahu golongan biadap ini diculik, disalib, disembelih hidup-hidup, dipenggal kepala atau tembak hidup-hidup lalu rakamannya dimasukkan ke dalam You Tube bagi membalas kejahatan mereka menghina Islam? 

Nauzubillah min zalik...Kita tidak mahu ia terjadi di Malaysia!, Tapi kalau mereka berani mencabar, kita tak mau tanggung risiko, tak mahu campur tangan...lu berani buat lu tanggung!  

Ngeri bukan?....Inilah terjadi apabila militan ISIS mengambil tindakan sendiri membalas dendam terhadap puak-puak yang selama ini menghina agama Islam di Iraq. Adakah puak chauvinis-rasis  mahu ia terjadi ke atas mereka kerana lancang menghina Islam atas nama kebebasan bersuara? 
Fikir-fikirlah...Polis mungkin boleh tangkap militan-militan yang berkeinginan 'berjihad' ini di Malaysia, tapi bagaimana elemen yang masih bebas dan memendam perasaan marah dendam kesumat kepada kebiadapan chauvinist rasis ini?

0 comments:

Post a Comment