Monday 3 November 2014

#justice4saiful HARI KEEMPAT, KEDUA-DUA PEGUAM BERSETUJU KEMALUAN ANWAR MASUK DALAM DUBUR SAIFUL

HARI KEEMPAT, KEDUA-DUA PEGUAM BERSETUJU KEMALUAN ANWAR MASUK DALAM DUBUR SAIFUL

 
OBEJK PLASTIK ITU IALAH KEMALUAN ANWAR
1. Dalam laporan bertaip itu, doktor menyebut bahawa Saiful diliwat oleh seorang VIP.
 
2. Shafee berkata Saiful mendakwa Dr Osman telah berbohong apabila beliau menulis bahawa objek plastik dimasukkan ke dalam dubur pengadu.
 
Shafee seterusnya mempersoalkan apakah objek plastik yang didakwa telah digunakan, adakah ia tajam, pendek, panjang dan sebagainya.
 
"Namun, dalam laporan bertaip Dr Osman, tidak ada menyebut objek plastik," 
 
3. Shafee menegaskan apabila Saiful berkata dia 'tak rela' , apa yang dimaksudkannya ialah dia tidak tahan lagi. 
 
4. Saiful berkata ia dilakukan tanpa (kerelaannya). Saiful membuat laporan selepas dua hari disebabkan dia dalam keadaan tidak menentu, kata Shafee. Saiful menjelaskan cara dia diliwat. Beliau berkata, ini bukan kali pertama ia berlaku dan ia mungkin sudah di 'rehearsed' sebelum ini.
 
5. Testimoni Saiful menulis dia tidak boleh tahan lagi.
 
6. Ia mengulangi bahagian Anwar ejakulasi di dalam Saiful seperti sebelumnya dan Saiful merasa sakit setiap kali perbuatan seksual berlaku.
 
7. Shafee berkata, untuk memahami konteks KY jelly yang digunakan, semua ini harus diambil ke dalam konteks.
 
HADIAH BRIONI KEPADA SAIFUL
8. Katanya, mengapa Saiful diberi hadiah seperti pakaian yang mahal (Brioni), kerana ini diberi kerana dia (Saiful) telah didominasi oleh perayu.
 
Menurutnya, hadiah-hadiah ini perlu dan mahkamah harus melihat testimoni Saiful mengikut konteks (dari insiden masa lalu).
 
9. "Para doktor tidak boleh mengatakan berlaku penetrasi. Setelah mereka melihat sampel empat sentimeter ke dalam dubur Saiful, mereka mendapati ada penetrasi."
 
10. Shafee berkata DNA Anwar dan Saiful ditemui pada seluar dalam kelabu Saiful.
 
11. Katanya, dalam swab peri-anal dari Saiful, DNA Anwar dan Saiful terdapat dari "atas ke bawah". Beliau menambah bahawa DNA Anwar juga ditemui pada ekstrak bukan sperma pada rektum tinggi. Katanya, ia terdapat pada setiap locus.
 
12. Shafee menjelaskan bahawa orang ketiga boleh jadi hasil daripada Saiful duduk di atas tempat duduk tandas. Shafee berkata Lelaki Y adalah Anwar.
 
13. Shafee berkata ahli kimia Noraidora Saedon memberi keterangan bahawa swab DNA daripada berus gigi seragam dengan Lelaki Y. Hakim Arifin bertanya sama ada lelaki yang tidak dikenali itu ditemui pada swab peri-anal dan Shafee menjawab iya. Shafee berkata Lelaki Y adalah Anwar.
 
14. Anwar, tambahnya, telah menolak untuk memberikan sampel di Hospital Kuala Lumpur (HKL) walaupun terdapat bukti bahawa putik kapas telah dimasukkan ke dalam kawasan dubur (Anwar).
 
15. "Bagaimanapun, putik kapas ini tidak digunakan kerana Anwar enggan memberikan sampelnya walaupun ia boleh merupakan bukti yang kuat."
 
16. Sekarang, Shafee menyentuh tentang seluar Saiful, satu lagi bahan bukti yang diterima sebelumnya.Ia adalah persetubuhan di luar tabie dan tidak perlukan waran tangkap.
 
Sumber : Pencatat Pro Pembangkang Dalam Mahkamah.

0 comments:

Post a Comment