Wednesday 5 February 2014

BALIK MENGAJI KENA ROGOL

CINA ROGOL BUDAK MELAYU ISLAM BALIK MENGAJI


MUAR 4 Feb. - Seorang buruh binaan dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini hari ini atas empat pertuduhan termasuk menculik, merogol dan melakukan seks oral terhadap seorang kanak-kanak perempuan berusia 10 tahun, minggu lalu.

Sia Tiong Yap, 29, mengaku tidak bersalah terhadap keempat-empat pertuduhan yang dibacakan oleh jurubahasa kepadanya di hadapan Majistret Suzana Mokhtar.

Bagi pertuduhan pertama, tertuduh didakwa melarikan kanak-kanak perempuan berkenaan dengan sebuah kereta di Lorong Jaafar, Jalan Mahmud, Bukit Pasir, dekat sini bagi tujuan memuaskan nafsunya kira-kira pukul 2 petang, 28 Januari lalu.

Tiong Yap didakwa mengikut Seksyen 367 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 10 tahun dan sebat.

Sementara pertuduhan kedua dan ketiga, tertuduh didakwa melakukan seks oral terhadap mangsa di Ladang Kelapa Sawit Batu 8 Setengah, Bakri, dekat sini, masing-masing pada pukul 2.30 petang dan 2.50 petang, hari yang sama.

Dakwaan itu dikemukakan mengikut Seksyen 377(c) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun atau sebat.

Bagi pertuduhan keempat, Tiong Yap didakwa merogol mangsa terbabit kira-kira pukul 3 petang pada hari dan lokasi yang sama.

Dia didakwa mengikut Seksyen 376(2)(e) Kanun Keseksaan, yang membawa hukuman penjara maksimum 30 tahun dan sebatan, jika sabit kesalahan.

Terdahulu, tertuduh yang tidak diwakili peguam bela memohon agar dia diberikan jaminan dengan alasan sudah berkahwin dan mempunyai anak yang perlu disara.

Timbalan Pendakwa Raya, Kartini Kasran bagaimanapun tidak menawarkan sebarang jaminan kepada tertuduh berikutan kesalahannya yang sangat serius.

Suzana tidak membenarkan tertuduh dibebaskan dengan jamin dan menetapkan 20 Februari ini sebutan semula kes berkenaan bagi mendapatkan laporan perubatan dan kimia selain membolehkan tertuduh melantik peguam. -Sumber

0 comments:

Post a Comment