Wednesday 19 February 2014

SI PEMAKAN BABI BERBICARA SOAL ISLAM...



Apa masalahnya dengan pemimpin-pemimpin DAP hari ini? Setiap perkara yang berkait Islam dan Melayu pasti akan ditentang habis-habisan. Isu kalimah Allah mereka provokasikan sehingga menimbul kemarahan umat Islam.

Bila ditentang, chauvinist DAP akan mengatakan umat Islam rasis dan ekstremis. Bila anak-anak mereka mempersenda lagu Negaraku di Taiwan mereka sokong, bila anak-anak mereka mempersendakan waktu berbuka puasa mereka pertahankan. Bila Melayu-Islam dan Sultan dihina di dalam media sosial mereka bela habis-habisan. Bila dah kena tangkap mulalah mereka lobi kerajaan minta dilepaskan. Bila nak pilihanraya mereka menagih peruntukkan itu dan ini. 

Terbaru bila Video Tahun Baru Cina dijadikan alat untuk politik untuk menghina pemimpin-pemimpin negara termasuk dari kalangan kaum mereka sendiri mereka kata ia sebagai jenaka. Kini kenyataan dari Tony Pua MP DAP dari Petaling Jaya Utara yang mempertikaikan larangan umat Islam menyambut hari Valentine di Facebook beliau : 

Bravely celebrated Valentine's Day with a tour of the Tower of London, a movie banned in Malaysia and an evening at the West End theatres. 

But I now worry if I would suffer from "social problems such as cheating, mental confusion due to alcohol, and baby-dumping" as a result of the Day's "mind colonisation". So says my country's religious authorities... 

Oh no. I feel so unclean and immoral now I might just burn in hell. 



Kenyataan si Ah Pua ini jelas mempermain-mainkan kandungan khutbah hari Jumaat yang hanya ditujukan kepada umat Islam sahaja!

Kenyataan Tony Pua itu turut dibidas oleh Majlis Fatwa Kebangsaan :

Majlis Fatwa Kebangsaan membidas tindakan Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua yang mempertikaikan keputusan majlis itu melarang umat Islam menyambut Hari Kekasih. 

Pengerusinya, Prof. Emeritus Tan Sri Dr. Abdul Shukor Husin turut menggesa Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara itu supaya tidak menyerlahkan kejahilannya dalam isu berkaitan agama Islam. 

Katanya, fatwa berkaitan Hari Kekasih adalah berdasarkan sudut Islam yanghanya terpakai kepada umat Islamsahaja justeru, tindakan Tony itu dilihat seolah-olah cuba memperlekeh fatwa berkenaan. 

"Tindakan ini tidak kena dan dia (Tony) tidak memikirkan sensitiviti umat Islam. Ini adalah negara majmuk dan dia tidak boleh berbuat demikian kerana tidak tahu kesan terhadapnya kelak. 

"Kalau tidak melibatkan dirinya, janganlah bising sebab semua ini adalah dari sudut agama Islam," katanya ketika dihubungi di sini hari ini. 

Tony melalui laman sosial Facebook miliknya baru-baru ini memuat naik satu kenyataan ketika berada di London bersama isterinya.

Kenyataan itu didakwa menyentuh larangan pihak berkuasa agama Islam di negara ini yang mengisytiharkan sambutan Hari Kekasih sebagai haram. 

Mengulas lanjut, Abdul Shukor menegaskan, sebagai pemimpin bertaraf wakil rakyat, Tony sepatutnya mempunyai kesedaran sivik, saling menghormati dan bertanggungjawab terhadap segala kenyataannya. 

"Saya fikir semua rakyat terutama yang berada di bandar mengetahui berhubung sensitiviti ini. Saya percaya umat Islam tidak akan sampai ke tahap itu untuk membuat provokasi agama," tegasnya

Ah Pua rasis poyo ini juga sering menghina penjawat awam Melayu 

Jelas yang si pemakan babi Ah Pua ini begitu dangkal akalnya dan sengaja mencari gaduh dengan umat Islam. Itulah bila si bodoh berlagak pandai. Mungkin ini kesan dari pemakanan babi yang dijamahnya setiap hari. Atau adakah ini sebahagian dari ajaran khatolik yang beliau ikuti setiap hujung minggu?

Penjawat awam Melayu pernah dihina Ah Pua sebagai anjing!

Umat Islam tak kisah kalau ada orang-orang bukan Islam nak mabuk melalak sampai ke siang, nak berzina berkali-kali hingga lahir anak-anak haram atau meliwat berkali-kali sekalipun di malam Valentine. Tapi Islam melarang umatnya terlibat dengan perkara-perkara maksiat dan songsang sebegitu hingga merosakkan akhlak dan menganggu ketenteraman awam.

Mungkin agaknya si Ah Pua ini suka jika ada anak-anak Melayu Muslim rosak akhlak dan akidah kerana itulah matlamat sebenarnya DAP ditubuhkan...menghancurkan bangsa Melayu-Islam dengan cara apa sekalipun. Jika Ah Pua inginkan kebebasan mutlak bukankah lebih baik terlebih dahulu anak bini si Ah Pua dibenarkan diliwat atau dirogol oleh sesiapa saja kerana ia adalah sebahagian dari hak asasi manusia yang selama ini diperjuangkan oleh DAP.

Apa perasaan Ah Pua jika isteri dan anak-anaknya menjadi mangsa seks bebas sempena hari Valentine?


 

0 comments:

Post a Comment