Tuesday 22 May 2012

Perogol bersiri didakwa


ADILA SHARINNI WAHID
22 Mei 2012KREDIT TO SINAR HARIAN
Amran diiringi anggota penjara ketika didakwa di mahkamah, semalam.
Amran diiringi anggota penjara ketika didakwa di mahkamah, semalam.
KOTA BHARU – Seorang penganggur yang pernah menggemparkan negara apabila dikaitkan dengan 26 siri jenayah rogol serta cabul dalam tempoh tiga tahun lalu, berdepan empat lagi tuduhan di Mahkamah Sesyen di sini, semalam.

Kesemua tuduhan ke atas Amran Che Jaafar, 30, dari Simpang 4, Kampung Perupok, Bachok itu dibuat mengikut Seksyen 376(2)(b) Kanun Keseksaan.

Dia didakwa secara berasingan merogol empat wanita masing-masing berusia antara 19 dan 39 tahun dengan meletakkan mangsa dalam ketakutan kematian pada masa, tarikh dan empat lokasi berlainan.

Pada tuduhan pertama yang disebut ke atas Amran semalam, ialah merogol gadis 19 tahun lima bulan di Jalan Dusun Muda pada jam 10 pagi, 21 September, manakala tuduhan kedua, menodai mangsa berusia 19 tahun tiga bulan di sebuah asrama di Jalan Sultan Yahya Petra, pada jam 6.45 pagi, 17 September.

Sementara, tuduhan ketiga, Amran didakwa merogol wanita 25 tahun tiga bulan di sebuah pangsapuri di Bandar Baru Kubang Kerian, pada jam 8.15 pagi, 30 September dan seorang lagi mangsa mencecah usia 39, didakwa dirogol tertuduh di sebuah pasar awam di Wakaf Che Yeh, jam 8.52 pagi, 16 Ogos 2011.

Dia sebelum ini, dijatuhi hukuman penjara lapan tahun dan lima sebatan bersabit kesalahan rompakan bersenjata, 15 November tahun lalu, dan 16 tahun penjara serta lapan sebatan berkuat kuasa berasingan kerana bersalah pada tuduhan merogol dan cabul mangsa yang lain.

Pada prosiding semalam, Amran bagaimanapun mengaku tidak bersalah.

Tuduhan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya negeri, Asmah Azahari, Nor Hamizah Ghazaly dan Intan Nor Hilwani Mat Riffin di hadapan Hakim Irwan Suainbon dan Azman Mustapa.

Kes disambung 18 dan 24 Jun depan.

0 comments:

Post a Comment