Wednesday 18 March 2015

Umno Kelantan sokong hudud kerana Allah - Alwi


Umno Kelantan sokong hudud kerana Allah - AlwiUMNO Kelantan sokong hudud kerana Allah - Alwi (Gambar: Fail) 
KUALA LUMPUR: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Umno Kelantan yang memberi sokongan kepada Pindaan Enakmen Kanun Jenayah Syariah II (1993) 2015 berkata melakukannya kerana Allah.

Adun Kok Lanas, Datuk Md Alwi Che Ahmad berkata sokongan wakil rakyat Umno terhadap pindaan yang mengandungi hukum hudud itu ikhlas dan bukannya kerana politik semata-mata.

"Saya sokong hudud ini kerana Allah. Umno sokong juga kerana Allah, bukan kerana politik. Kita akan hadapi masalah yang sama. Mereka datang dari pelbagai kumpulan untuk halang apa yang kita buat," katanya ketika berucap menyokong pembentangan pindaan Enakmen tersebut di Dun Kelantan hari ini.

Ketua Penerangan Umno Kelantan itu juga ada ketikanya kelihatan sebak ketika membaca potongan ayat Al-Quran untuk menyokong hujah-hujah beliau.

Beliau mengajak pemimpin Pas dan Umno untuk bekerjasama bagi memastikan hasrat kerajaan Kelantan melaksanakan udang-undang tersebut berjaya.

"Saya bimbang kerajaan negeri terpaksa menghadapi banyak perkara. Maka, marilah kita bersama-sama bersahabat menghadapi rintangan ini," katanya lagi.

0 comments:

Post a Comment